Szkoła Podstawowe nr 18 im. ks. Konstantego Damrota |
|
ul. Łukasiewicza 7 41-707 Ruda Śląska |
|
+48.32.2437829 | |
+48.32.2437829 | |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. | |
https://sp18.com.pl | |
NIP: 641-22-23-787
|
STATUS PRAWNY: szkoła publiczna
Organ prowadzący- Miasto Ruda Śląska
Organ sprawujący nadzór pedagogiczny- Śląskie Kuratorium Oświaty w Katowicach
PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI
1. Szkoła Podstawowa nr 18 im. księdza Konstantego Damrota w Rudzie Śląskiej zwana dalej Szkołą jest szkołą publiczną.
2. Szkoła jest ośmioklasową szkołą podstawową.
3. Siedzibą Szkoły jest budynek przy ul. Łukasiewicza nr 7 .
4. Organem prowadzącym jest Miasto Ruda Śląska
5. Nadzór pedagogiczny nad Szkołą pełni Śląski Kurator Oświaty
6. Szkoła jest jednostką budżetową Miasta Ruda Śląska.
7. Szkoła prowadzi oddziały sportowe o specjalizacji pływanie i piłka nożna.
8. Szkoła używa pieczęci urzędowej zgodnie z odrębnymi przepisami.
9. Szkoła posiada własny sztandar z godłem Rzeczypospolitej Polskiej.
10. Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
11. Zasady prowadzenia gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne przepisy.
12. Szkoła może, na wyodrębnionym rachunku bankowym, gromadzić środki specjalne pochodzące z:
1) dobrowolnych wpłat rodziców,
2) opłat za kursy, szkolenia, wyżywienie i z innych źródeł zgodnie z obowiązującymi przepisami
13. Środki specjalne mogą być przeznaczone na:
1) działalność dydaktyczno-wychowawczą,
2) zakup pomocy naukowych i wyposażenia,
3) zakup materiałów na remonty i konserwacje,
4) zakup środków czystości, materiałów biurowych,
5) opłaty za usługi (remonty, transport, przeglądy),
6) żywienie uczniów,
7) wynagrodzenia wynikające z działalności jednostki oświatowej,
8) inne cele wynikające ze statutowej działalności szkoły.
14. Szkoła jest placówką feryjną. Obowiązkowe zajęcia edukacyjne organizowane są przez pięć dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku.
Inne informacje o Szkole
1) I etap edukacyjny obejmujący oddziały klas I-III,
2) II etap edukacyjny obejmujący oddziały klas IV-VIII.
1) dba o harmonijny, wszechstronny rozwój ucznia, zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami,
2) diagnozuje osiągnięcia edukacyjne uczniów na poszczególnych etapach edukacyjnych wykorzystując wyniki sprawdzianów,
3) rozwija partnerskie i demokratyczne stosunki pomiędzy szkołą, rodzicami i środowiskiem lokalnym,
4) zapewnia dobre, bezpieczne i przyjazne warunki do nauki,
5) sprawuje opiekę nad uczniami z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa, promocji i ochrony zdrowia oraz ogranicza formy przemocy wśród uczniów naszej szkoły i zapobiega powstawaniu tego typu problemów,
6) prowadzi działalność wychowawczą ze szczególnym uwzględnieniem wychowania patriotycznego i obywatelskiego,
7) przygotowuje uczniów do życia społecznego w rodzinie, środowisku lokalnym, w ojczyźnie, w zjednoczonej Europie,
8) udziela pomocy specjalistycznej,
9) integruje dzieci niepełnosprawne i zdrowe w naturalnym środowisku rówieśniczym,
10) kształtuje wrażliwość na drugiego człowieka, wyrabia odruchy niesienia pomocy słabszemu, niepełnosprawnemu,
11) budzi wiarę we własne możliwości, uczy przezwyciężać trudności,
12) określa priorytety rozwojowe dziecka niepełnosprawnego w danym momencie jego życia,
13) organizuje otwarte imprezy okolicznościowe,
14) organizuje zajęcia pozalekcyjne, tworzy koła zainteresowań,
15) kontaktuje się z placówkami pozaszkolnymi,
16) zapewnia odpowiednie wyposażenie w pomoce dydaktyczne, uwzględniające potrzeby specjalne uczniów (w miarę możliwości),
Osoby niebędące obywatelami polskimi oraz obywatele polscy, którzy pobierali naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświatowych innych państw, podlegające obowiązkowi szkolnemu korzystają z nauki i opieki na warunkach określonych w odrębnych przepisach.
1) realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego;
2) warunki i sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne odpowiednie do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów;
3) zajęcia specjalistyczne, o których mowa w odrębnych przepisach;
4) inne odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci i uczniów, w tym zwłaszcza zajęcia rewalidacyjne, terapeutyczne, socjoterapeutyczne;
5) integrację dzieci lub uczniów ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z dziećmi i uczniami pełnosprawnymi;
6) przygotowanie uczniów do samodzielności w życiu dorosłym.
1) obowiązkowe zajęcia dydaktyczne, do których zalicza się zajęcia edukacyjne w zakresie kształcenia ogólnego;
2) zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych;
3) zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
MAJĄTEK